Free cookie consent management tool by TermsFeed Policy Generator
limba
ATELIERUL DE

Psihonutriție: Hrană pentru minte, hrană pentru suflet

Știați că brocoli sau avocado sunt adevărate legume-erou în lupta împotriva anxietății și depresiei? Sau că, din contră, mezelurile pot să agraveze dispoziția depresivă? Cum ne afectează viața psihică dacă mâncăm ziua, la orele regulate, sau noaptea?

Inscriere

De la esofag până la capătul intestinului gros există aproximativ 100 de milioane de celule nervoase, sistem nervos denumit Sistemul Nervos Enteric (ENS). Acest „creier secundar" nu produce gânduri sau idei așa cum o face creierul nostru „principal", dar se află într-o conexiune naturală și complexă cu acesta. Nu degeaba simțim emoții „în stomac" (de fapt, mezenter) sau spunem că „dragostea trece prin stomac". Pe lângă celulele nervoase, care produc serotonină și alți meditori chimici, ca și cei din creier, intestinul este populat cu un sistem complex al florei bacteriene care constituie microbiomul. Microbiomul conține aproape 100 de trilioane de bacterii și are un rol fundamental în digestie, absorbția alimentelor, protecția locală și imunitatea generală. De aceea pentru psihic este important nu doar ce mâncăm, ci și cum și când mâncăm.

Ce este diferit in acest atelier?

În SUA, în Marea Britanie și în alte țări occidentale, ca Franța, ghidurile pentru tratamentul depresiei, anxietății (dar și alte afecțiuni mai grave, cum ar fi schizofrenia) include în mod necesar acizii Omega 3, doze adecvate de vitamine B, C, E, și minerale ca Zincul sau Magneziul prin suplimente alimentare și/sau regimuri personalizate. Acestea au deja o pondere în tratament la fel de importantă ca și medicamentele clasice. Conținutul atelierului se bazează pe experiența profesională din Franța, pe lucrul de zi de zi cu pacienți sau pur și simplu cu persoane care și-au schimbat starea psihică, implicându-se activ în propriul regim de hrană și de viață.

Augustin Cupșa

Augustin Cupșa

Fondator

Citeste mai mult →

Inscriere